پرینت

سفارش تغییرات دلخواه

مقدمه مهم
برخی از مشتریان با روند استعلام گیری تغییرات آشنا نیستند که البته این کاملا طبیعی است و ما این نکات را براشون شرح می دهیم تا بعدا با مشکلی مواجه نشوند.  متاسفانه عدم آگاهی از این روند می تواند منجر به این شود که تغییر دلخواه سفارش دهنده انجام نشود.

روند انجام یک تغییر سفارشی از ابتدا در سایت ضابط
ابتدا مشتری تغییر دلخواه خود را با زبان غیر فنی ولی با جزئیات کامل شرح می دهد با این تفاوت که این شرح کتبی و از طریق ارسال تیکت است. این شرح باید شامل هر آنچه در تصور شما از تغییر دلخواه است شامل شود. مثلا اگر می خواهید منو سفارش دهید و منوی قرمز باشد حتما رنگ قرمز باید در متن سفارش باشد.

توضیح روند با یک مثال
فرض می کنیم که مشتری می خواهید یک اسلاید شو سفارش دهد. از طریق تیکت اعلام می کند "من یک اسلایدشو می خواهم مانند لینک http://yoursample.com با این تفاوت که سرعت تغییر عکس ها کمتر باشد چقدر هزینه دارد؟" بعد از اینکه این متن از طریق تیکت ارسال شد. پشتیبان بر اساس متن مشتری زمان انجام کار را محاسبه می کند و قیمت اعلام می شود و پس از واریز هزینه از سوی مشتری تغییر انجام می شود و پس از انجام دقیقا اسلایدشویی مانند لینک نمونه و با سرعت کمتر (مطابق شرح استعلام) تحویل داده می شود.

اما مشکل معمولا چه زمانی رخ می دهد؟
تا اینجای کار همه چیز ساده بنظر می رسد. اما پس از انجام و تحویل تغییر مشتری ممکن است اعلام کند که چرا اسلایدشو فوق چرا دکمه عکس بعدی و قبلی ندارد. در صورتیکه نه در متن سفارش این موضوع ذکر نشده بود و نه در اسلایدشو نمونه چنین امکانی وجود داشت. در این حالت ما هیچ کمکی از دستمون بر نمی آید. چنین مشکلی در عمل پیش می آید و دلیل آن این است که سفارش دهنده با جزئیات کامل سفارش خود را ذکر نکرده است. گرچه مثال نمونه تقریبا کامل بود اما گاهی استعلام خیلی کلی گرفته می شود ولی بعدا جزئیات زیادی خواسته می شود و متاسفانه چون جزئیات زمان استعلام قیمت ذکر نشده بود قابل انجام نیستند. بنابراین:
تنها بر اساس متن موجود در تیکت نهایی سفارش، قیمت اعلام و کار انجام می شود. هر تغییری که در تیکت استعلام قیمت موجود نباشد ولو خیلی ساده باشد باید از تیکت جدید استعلام قیمت شود.


ممکن است سفارش دهنده تصورات زیر را داشته باشد

  1. همه اسلاید شو باید دکمه تصویر بعدی داشته باشند. نیازی به گفتنش نبود.
    پاسخ: قیمت و انجام سفارش بر اساس ویژگی که شما اعلام می کنید انجام می شود نه آن چیزی که متداول است.
  2. اضافه کردن یک دکمه به اسلاید شو زمانی نمی برد .
    پاسخ: هر تغییری حتی کوچکترین تغییر از دیدگاه سفارش دهنده برای ما زمان گیرد و اگر در سفارش قید می کردید روی محاسبه هزینه تاثیر گذار بوده است. نمی توانید بعد از سفارش جزئیاتی به سفارش خود اضافه نمایید.
  3. ولی منظور من این بوده است
    پاسخ: منظور سفارش دهنده قابل پیش بینی نیست و ما بر اساس متن سفارش قیمت گذاری کردیم. نه بر اساس منظور یا آن چه در ذهن سفارش دهنده وجود دارد.
  4. قبلا کلی هزینه کردم چرا رایگان انجام نمی شود.
    پاسخ: ممکن است که تخفیف یا کار رایگانی برای شما در طول پروژه انجام شود ولی هیچ کدام نمی تواند به عنوان وظیفه ما تلقی شود.

نکات کلی مهم

  1. لطفا ابتدا تغییرات را استعلام قیمت نمایید. سپس در صورت تمایل هزینه واریز شود تا سفارش در لیست نوبت قرار گیرد.
  2. زمان تحویل تغییرات به صورت دقیق قابل تعیین نیست و بستگی به حجم تیکت های قبلی سایر مشتریان دارد.
  3. تمام تغییرات سفارش داده شده به نسخه بعدی اضافه می شود.
  4. تنها به توافق تیکت نهایی سفارش استناد می شود و توافق تلفنی (غیر مکتوب) یا در تیکت غیر تیکت نهایی قابل استناد نیست.
  5. قالب آن قسمت از سایت است که در تمام صفحات تکرار می شود. با تغییر قالب امکانات سایت ساز و محتوای داخلی صغحات تفاوتی نمی کند.

تایید مطالعه و شروع انجام کار
قبل از انجام هر تغییری ما از سفارش دهنده درخواست می کنیم که این متن را کامل مطالعه نمایند تا اگر جزئیات تیکتشون کامل نبوده است یا با روند آشنایی نداشتند قبل از انجام مطلع شوند و اگر مشکلی در استعلامشون وجود دارد آنرا ارسال نمایند. جهت تایید مطالعه و پذیریش این نکات از سفارش دهنده درخواست می شود پایین این صفحه کامنت گذاشته و پیغامی با مضمون اینکه این نکات مورد تایید وی می باشد ارسال نماید.