نکاتی برای انتخاب بهترین تعرفه طراحی سایت

قیمت های طراحی سایت معمولا تعرفه خاصی ندارد زیرا تعرفه طراحی سایت بر اساس توانایی ها٬ ظرفیت ها٬ مشتریان سابق و ... متغییر خواهند بود

تعرفه گذاری طراحی سایت

قیمت گذاری کارشناسی
شغل های تخصصی خدماتی معمولا تعرفه از پیش تعریف شده ای ندارند و بسته به تخصص یا خدمات و مواردی از این دست تعرفه ای متفاوت خواهند داشت.
طراحان وب سایت نیز از این قائله مستثنا نیستند و هر طراح وب سایت هزینه متفاوتی برای طراحی وب سایت اعلام می کند.
اما تعرفه طراحی سایت اعلام شده باید کارشناسی شده باشد تا بهترین نتیجه را در برداشته باشد.

بر اساس ظرفیت های خود قیمت بدهید
فرض کنید یک شرکت طراحی سایت دفتری در منطقه جردن تهران دارد٬ ده ها کارمند دارد٬ سابقه کاری و مشتریان معتبری دارد.
در طرف دوم شرکتی کوچک طراحی سایت در یک اتاق اداری با یک الی دو کارمند وجود دارد.
قطعا هیچ کدام از این دو شرکت در قیمت گذاری طراحی سایت نباید یک تعرفه واحد را در نظر بگیرد.
شرکت اول باید دنبال مشتری های بزرگ، پروژه های بزرگ و البته قیمت های کلان باشد.
شرکت دوم باید تعرفه طراحی سایت خود را از شرکت اول کمتر اعلام کند٬ زیرا اگر قیمت ها یکسان باشد مشتریان بسیار کمی با شرکت دوم قرارداد خواهند بست.

بر اساس توانایی و سابقه کار خود قیمت دهید
هر چه طراح وب سایت حرفه ای تر باشد هزینه بیشتری را برای طراحی سایت طلب می کند.
یک طراح سایت با سابقه کاری بالا نباید قیمت طراحی سایت هایش در حد یک طراح وب متوسط باشد.
مشتری نمی تواند تمام تفاوت های کاری یک طراح وب حرفه ای با آماتور را تشخیص دهد٬ اما اگر طراح وب حرفه ای هزینه ای برابر یا نزدیک طراح وب آماتور دریافت کند قطعا ضرر کرده است و هزینه کمتر از حق خود دریافت کرده است.

انتخاب سیاست فروش: مشتری ارزان فروش بالا / مشتری گران فروش محدود
مشتریان ارزان٬ اکثرا کار بی کیفیت تر نیاز دارند و به قیمت اهمیت زیادی قائل می شوند.
مشتریان گران٬ کار با کیفیت یا وقت گیرتری می خواهند و قیمت را در الویت ها پایینتری قرار می دهند.
در حالت A: اگر قیمت را 5 دلار انتخاب کنیم، ممکن است در ماه 2 مشتری ارزان قیمت داشته باشیم.
در حالت B: اگر قیمت را 10 دلار انتخاب کنیم، ممکن است در ماه 1 مشتری گران قیمت داشته باشیم.
در هر دو حالت سود 10 دلار خواهد شد.
در حالت B تنها با یک مشتری سر و کار خواهید داشت و در خدمات پس از فروش مانند پشتیبانی کار راحت تری خواهید داشت٬ مشتری شما فرد معتبر تری خواهد بود و قطعا در آینده رزومه معتبر تری خواهید داشت.
در حالت A ریسک قیمت گذاری شما کمتر خواهد بود و کمتر نگران این هستید که ممکن است هیچ مشتری نداشته باشید. بستگی دارد چقدر به مشتری نیاز دارید.

بهترین زمان افزایش تعرفه طراحی سایت
اگر کار زیادی در دست دارید و پروژه نیمه کاره دارید قیمت را کمی بالاتر بگویید٬ این بهترین موقع افزایش قیمت تعرفه طراحی سایت شما است. اگر سرتان خلوت است یا بزودی پروژه های طراحی سایت خود را تمام می کنید تعرفه را می توانید پایینتر بیارید تا ریسک کم کاری را کم کنید.

نتیجه گیری نهایی
سعی کنید قیمتی که ارائه می دهید بیشتر بر اساس شرایط خودتان باشد تا دیگران. صرف اینکه همکار شما قیمتی ارائه می کند نشان دهنده این نیست که ارائه این قیمت برای طراحی سایت توسط شما قیمت مناسبی باشد. اگر نکات بالا را رعایت نکنید یا از مشتری خود وجه کمی دریافت خواهید کرد و ضرر می کنید یا اینقدر مبلغ را بالا خواهید گفت که مشتری با شما قرارداد نخواهد بست.

مولف: میثم ضابط - مهر 91


2 دیدگاه
[2] حامد - 91/07/27 پنجشنبه 08:24
من ترجیح میدم مشتریهام رو شکار کنم،به نوعی بیشتر به مشتریهایکه شما به آنها را در گروه B قرار دادید علاقه مندم - پاسخ
[1] امید دهقانزاد - 91/07/10 دوشنبه 10:55
خسته نباشیدنسبتا نکات کاملی بود میثم جان...اما مشتریانی که در قبال هزینه بالا منطقی برخورد کنند کم است. - پاسخ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
SecImgSes
* نظر:
یک دو
سایت ضابط