با کمک این کتاب بررسی سئو رقبا می توانید یاد بگیرید که چگونه با تحلیل و بررسی رقبای خود سئو سایت خود را بهبود ببخشید.
خلاصه ای از مطالب کتاب بررسی سئو رقبا
همانطور که می دانید دو تا از بهترین ابزارهای تحلیل سـایت SEMrush و Ahrefs هستند. برای مثال توسط SEMrush می توانید رتبه کلمات کلیدی رقبا را بررسی کنید. صفحات با بیشتری ورودی و ... را ملاحظه بفرمایید. در اولین گام رقبای خود را شناسایی کنید. برای این منظور باید کلمه کلیدی اصلی خود را گوگل کنید تا لیست رقیبان خود را ملاحظه نمایید. در گام دوم کیفیت قدرت دامنه رقیبان را تحلیل کنید. مواردی مانند عمر دامنه٬ وضعیت بک لینک ها٬ رتبه الکسا٬ عمر دامنه٬ اعتبار دامنه و ... در این موارد بررسی کنید رقبا در کدام بخش قوی تر هستند و در کدام بخش ها ضعف دارند. در گام سوم از تکنیک TD-IDF استفاده کنید و بررسی کنید که میزان فراوانی کلمه کلیدی مورد نظر در صفحه چقدر است. در گام چهارم بهینه سازی داخلی سئو سایت on-site SEO رقبای خود را بررسی کنید و بررسی کنید چه سبکی در کد های آن ها وجود دارد. استراتژی در نحوه استفاده کلمه کلیدی در تگ title یکی از مورادی است که با بررسی سئو داخلی می توانید آنرا تحلیل کنید. در گام پنجم استراتژی بک لینک رقبا را بررسی کنید و ببینید که رقبا از چه سایت هایی لینک گرفته اند. در گام ششم تجربه کاربری سایت رقبا را بررسی کنید. مواردی نظیر سرعت سایت٬ واکنشگرا بودن ومواردی نظیر آن را بررسی نمایید. در گام هفتم عملکرد رقبا را با دقت در شبکه های اجتماعی بررسی نمایید. دقت کنید بیشتر روی چه شبکه اجتماعی فعالتر هستند و از کدام ورودی بیشتری دارند. در گام هشتم سعی کنید میزان هزینه تبلیغاتی رقبا را دربیاورید و ببنید که چقدر برای تبلیغات بودجه می گذارند. با بررسی ۸ گام بالا می توانید داده های خوبی برای تحلیل رقبا و شناسایی نقاط ضعف و قوت رقیبان خود داشته باشید.