انتخاب کلمات کلیدی اصلی
زمانیکه قصد انتشار یک مطالب در سایت خود را دارید یکی از نکاتی که باید در نظر بگیرید. این است که این مطلب قرار است با چه کلماتی ورودی پیدا کند. برای مثال در نظر گرفته می شود قصد انتشار مطلبی در مورد عکاس هایی که از یک "منظره بارانی" را دارید.
کلمات کلیدی پرطرفدار مرتبط
اولین نکته در انتخاب کلمات کلیدی این است که چه کلماتی پرطرفدار تر خواهد شد. در ابتدا کلمات کلیدی باران، بارش باران، تصویر، تصاویر، عکس، عکس ها، عکاسی، منظره، منظر زیبا و ... را در نظر بگیرید. در بین کلمات باران و عکس پر طرفدار ترین کلمات مرتبط هستند و احتمال جستجو بیشتری خواهند داشت. دقت نمایید که ملاک انتخاب کلمات کلیدی پرطرفدار کلماتی هستند که بیشتر در گوگل جستجو می شوند. کلمات یک و چند سیلابی را به ترتیب طرفدار لیست کنید. می توانید هر کدام را در گوگل جستجو نمایید، معمولا کلماتی که نتایج بیشتری دارند پر طرفدارتر هستند.
کلمات کلیدی رقابتی مرتبط
قطعا رقابت در کلماتی پر طرفدار کار بسیار مشکلی است و انتخاب کلمات کلیدی پرطرفدار برای سایت هایی که سئو کلی خوبی ندارند موفقیت آمیز نخواهد بود. پس کلمات را تغییر می دهیم یا در انتخاب ها تغییراتی اعمال می کنیم که رقابت پذیری افزایش پیدا کنند. مثلا می توان به جای کلمه ای مانند عکس، کلمه تصاویر زیبا که قطعا در اینترنت زیاد جستجو می شود و رقیب کمتری دارد کار کنید. برای تک تک کلمات دیگر می توان با ترکیب یا تغییرات جزئی رقابت پذیری آن را تغییر داد. حتی ممکن است کلمه شات که گاهی برای عکاسی استفاده می شود در بین کلمات رقابت پذیر بتوانید جای دهید. قطعا اگر انتخاب کلمه ای که 10 برابر کمتر از کلمات دیگر جستجو می شود اما به دلیل کسب رتبه بهتر 2 برابر بیشتر دیده می شود انتخاب مناسب تری خواهد بود. انتخاب دقیق و به جای کلمات رقابت پذیر از انتخاب کلمات مرتبط و پرطرفدار سخت تر و البته مهم تر هستند. اکثر مدیران و نویسندگان مطالب عموما کلمات پرطرفدار مرتبط برای صفحات خود انتخاب می کنند و گمان می کنند که بهترین انتخاب ها را داشته اند در صورتیکه انتخاب مناسبی نداشتند، چون هیچگاه با آن کلمات دیده نمی شود. اینکه چقدر کلمات ساده تری برای رقابتی بودن انتخاب کنیم کاملا بستگی به سابقه ورودی های قبلی و وضعیت سئو فعلی سایت شما دارد. برای مثال سایتی که بیش از 50% ورودی هایش از گوگل است در مقایسه با سایتی که 5% درصد ورودی از گوگل دارد انتخاب های جسورانه تری می تواند داشته باشد یعنی کلمات رقابت پذیر پرطرفدارتری را می تواند انتخاب نماید.
کلمات کلیدی را چگونه بنویسیم
معمولا چند حالت برای نوشتن کلمات کلیدی استفاده می شود.
که حالت 2 برای کلمات فارسی پیشنهاد می شود و برای کلمات انگلیسی از حالت 5 استفاده نمایید.
اگر ترکیب دو زبان است از ترکیب این دو حالت استفاده نمایید. مانند
کامپیوتر، لباس، computer, clothing